Waarom een gepersonaliseerde wijnfles zo populair is

0
515

Ondernemers weten hoe belangrijk het is om hun huidige klantenkring tevreden te houden. Niet alleen zullen klanten dan sneller terugkomen, maar ze zullen jouw bedrijf ook eerder aanbevelen bij vrienden en familie. Daarnaast is het ook belangrijk om je leveranciers en andere werkrelaties goed te onderhouden. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om hun klanten en leveranciers te bedanken met een relatiegeschenk. Neem bijvoorbeeld een gepersonaliseerde wijnfles. Iedere keer als jouw klanten een glaasje wijn drinken, zullen ze jouw logo zien. Dit zorgt ervoor dat ze jou én je bedrijf niet snel zullen vergeten. Ben jij ook nieuwsgierig geworden naar de voordelen van relatiegeschenken met logo? In dit artikel lees je precies waarom ze momenteel zo populair zijn. Niet alleen bij de ondernemers, maar ook bij de klanten en relaties.

Een gepersonaliseerde wijnfles is niet de enige mogelijkheid

Ieder bedrijf is uniek, en het is daarom belangrijk om je relatiegeschenken zo goed mogelijk af te stemmen op de rest van je onderneming. Veel ondernemers vinden het leuk om hun klanten te verassen met een gepersonaliseerde wijnfles, maar misschien past dit helemaal niet bij jouw bedrijf. Bijvoorbeeld omdat je geen alcohol schenkt in jouw horeca-zaak. Geen probleem, want je kunt ook kiezen voor één van de andere relatiegeschenken met logo. Wat dacht je bijvoorbeeld van een fles olijfolie? Het kan natuurlijk ook voorkomen dat de klanten of leveranciers zelf niet van wijn houden. Ook dat hoeft geen probleem te zijn. Je kunt namelijk ook kiezen voor het personaliseren van een bier- of champagnefles. Zo heb je voor ieder iets wils!

De psychologie van wederkering

Relatiegeschenken zijn zeer populair door de psychologie van wederkering. Grote kans dat je nog nooit van deze psychologische term hebt gehoord, maar hij wordt veel gebruikt binnen de marketing wereld. Het principe van wederkering gaat ervan uit dat iedereen zijn 'schulden' wil terugbetalen. Oftewel: als jij wat doet voor mij, doe ik wat voor jou. Dit betekent dat mensen onbewust geneigd zijn om een goed gebaar te willen teruggeven. Geef jij jouw klanten een gepersonaliseerde wijnfles? Dan vergroot je hiermee de kans dat ze jou willen terugbetalen, door jouw product of dienst willen kopen. Laat je jouw relatiegeschenken met logo bedrukken? Dat zorgt ervoor dat de ontvanger van het cadeau thuis regelmatig aan jouw bedrijf zal worden herinnert. De psychologie van wederkering gaat er dan van uit, dat ze vanzelf bij je terug zullen komen!